By using this site, you agree to the Privacy Policy and Terms of Use.
Accept
Gaye ErkanGaye ErkanGaye Erkan
  • Anasayfa
  • Hakkımda
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • Kişisel Gelişim
  • Vergi Hukuku
  • İletişim
Okunuyor: İş Kazası Ve Meslek Hastalığı
Paylaş
Giriş
Font ResizerAa
Font ResizerAa
Gaye ErkanGaye Erkan
Search
  • Anasayfa
  • Hakkımda
  • Kişisel Gelişim
  • İnsan Kaynakları Yönetimi
  • İletişim
Have an existing account? Giriş
Takip Et
  • Advertise
© 2024 CREATED BY Caner Korkmazlı
Gaye Erkan > Blog > İnsan Kaynakları Yönetimi > İş Kazası Ve Meslek Hastalığı
İnsan Kaynakları Yönetimi

İş Kazası Ve Meslek Hastalığı

admin
Son Güncelleme: Temmuz 8, 2024 12:03 am
admin
Paylaş
3 Dk. Min. Okuma
İş Kazası Ve Meslek Hastalığı
İş Kazası Ve Meslek Hastalığı
Paylaş

İş Kazası Ve Meslek Hastalığı

Günümüzde çoğu insan gerek normal yaşamlarında gerekse de iş yaşamlarında ‘iş kazası’ ve ‘meslek
hastalığı’ kavramlarını birbirleri ile çok karıştırmaktadırlar ya da kavramların tanımlarını yanlış bilmektedirler. Gelin bu yanlış bilinen kavramları birlikte ele alalım.

İçindekiler
İş Kazası Ve Meslek Hastalığıİş Kazası Nedir?İLO ( Uluslararası Çalışma Örgütü)’ya Göre İş Kazası Nedir?WHO ( Dünya Sağlık Örgütü) ’ya Göre İş Kazası Nedir?5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na Göre İş Kazası Nedir?Meslek Hastalığı Nedir?T.C. Sosyal Güvenlik Kurumuna Göre Bir Olayın Meslek Hastalığı Sayılabilmesi İçin Taşıması Gereken Unsurlarİş Kazası Ve Meslek Hastalıklarının Kayıt Ve Bildirimi

İş Kazası Nedir?

İş kazası, İLO ( Uluslararası Çalışma Örgütü)’ya göre ayrı, WHO ( Dünya Sağlık Örgütü)’ya göre ayrı, 6331 Sayılı İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanunu’na göre ayrı, 5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık
Sigortası Kanunu’na göre ayrı tanımlar içermektedir.

İLO ( Uluslararası Çalışma Örgütü)’ya Göre İş Kazası Nedir?

“Önceden planlanmamış, bilinmeyen ve kontrol altına alınmamış olan, etrafa zarar verecek niteliklerde olaylar” şeklinde tanımlanmaktadır.

Bu tanımdan anlaşılacağı üzere iş kazasından bahsedebilmemiz için meydana gelen olayın
önceden planlanmamış olması ve etrafa zarar verecek bir potansiyelin olması gerekmektedir.

WHO ( Dünya Sağlık Örgütü) ’ya Göre İş Kazası Nedir?

“Önceden planlanmamış, çoğu kişisel yaralanmalara, makinelerin, araç gereçlerin zarara uğramasına,
üretimin bir süre durmasına yol açan olay” şeklinde tanımlanmaktadır.

Bu tanımdan anlaşılacağı üzere iş kazasından bahsedebilmemiz için meydana gelen olayın
önceden planlanmamış olması, iş yerinde çalışan kişilere zarar verici bir etkisi olması, işletmeye maddi zarar verecek bir yapıda olması ve iş yerinde üretimin, işin durmasına neden olması gerekir.

5510 Sayılı Sosyal Sigortalar Ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu’na Göre İş Kazası Nedir?

  • Sigortalının işyerinde bulunduğu sırada,
  • İşveren tarafından yürütülmekte olan iş nedeniyle,
  • Bir işverene bağlı olarak çalışan sigortalının, görevli olarak işyeri dışında başka bir yere
    gönderilmesi nedeniyle asıl işini yapmaksızın geçen zamanlarda,
  • Hizmet akdi ile çalışan emziren kadın sigortalının, iş mevzuatı gereğince çocuğuna süt vermek için ayrılan zamanlarda,
  • Sigortalıların, işverence sağlanan bir taşıtla işin yapıldığı yere gidiş gelişi
    sırasında,
  • Kendi adına ve hesabına bağımsız çalışıyorsa yürütmekte olduğu iş nedeniyle meydana gelen olaylardır.

Meslek Hastalığı Nedir?

Meslek hastalığı, çalışan kişinin yaptığı işten dolaylı olarak tekrar tekrar yaşadığı ve bunun sonucunda geçici veya sürekli olarak, bedenen veya ruhen yaşadığı engellilik halleridir.

T.C. Sosyal Güvenlik Kurumuna Göre Bir Olayın Meslek Hastalığı Sayılabilmesi İçin Taşıması Gereken Unsurlar

Sigortalının çalıştığı işten dolayı meslek hastalığına tutulduğunun; Kurumca yetkilendirilen
sağlık hizmet sunucuları tarafından usulüne uygun olarak düzenlenen sağlık kurulu raporu ve dayanağı tıbbî belgelerin incelenmesi sonucu Kurum Sağlık Kurulu tarafından tespit edilmesi zorunludur.

İş Kazası Ve Meslek Hastalıklarının Kayıt Ve Bildirimi

İşveren, aşağıdaki hallerde belirtilen sürede Sosyal Güvenlik Kurumuna bildirimde bulunur:

  1. a) İş kazalarını kazadan sonraki üç iş günü içinde,
  2. b) Sağlık hizmeti sunucuları veya işyeri hekimi tarafından kendisine bildirilen meslek hastalıklarını, öğrendiği tarihten itibaren üç iş günü içinde sosyal güvenlik kurumuna bildirmesi gerekir.
Etiketler:İş Kazası Ve Meslek Hastalığı
Bu Makaleyi Paylaş
Facebook Copy Link Print
Paylaş
BU İÇERİĞE EMOJİYLE TEPKİ VER
Love0
Sad0
Happy0
Sleepy0
Angry0
Dead0
Wink0
Önceki Makale Modern Liderlik Yaklaşımları Modern Liderlik Yaklaşımları
Sonraki Makale İş Hayatında Motivasyon Neden Önemlidir? İş Hayatında Motivasyon Neden Önemlidir?
Yorum Yazın Yorum Yazın

Bir yanıt yazın Yanıtı iptal et

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Son Konular

Bireysel Gelişim Planlaması
Bireysel Gelişim Planlaması
Liderlik
Mayıs 12, 2025
Bireysel Gelişim Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
Bireysel Gelişim Sürecinde Dikkat Edilmesi Gerekenler
İş Hayatı Kişisel Gelişim
Mayıs 9, 2025
Bireysel Gelişim Alanları
Bireysel Gelişim Alanları
Kişisel Gelişim
Mayıs 7, 2025
Müzakerelerde İlişkileri Anlama
Müzakerelerde İlişkileri Anlama
İş Hayatı
Mayıs 6, 2025

Son Yorumlar

  • İmposter Sendromu için gaye erkan
  • İmposter Sendromu için Adsız
  • Karşımızdaki İnsanı Neden Az Dinleriz? için gaye erkan
  • Karşımızdaki İnsanı Neden Az Dinleriz? için Adsız
  • Karşımızdaki İnsanı Neden Az Dinleriz? için Gaye Erkan
Gaye ErkanGaye Erkan
Takip Et
© 2024 CREATED BY Caner Korkmazlı
Tekrar hoş geldiniz!

Hesabınızda oturum açın

Username or Email Address
Password

Şifremi Unuttum